torsdag 24 oktober 2013

Dags att återuppta

denna bloggen för ett tag.

Jag har gått på utbildning och lärt mig göra bl a hemsidor. Min sida som jag gjort kommer att ligga nere en tag eftersom jag slutar min utbildning imorgon. Den ligger nerpackad och väntar på att få läggas upp på en egen server. Men jag tror att det går lika bra med den här bloggen för ett tag. Känns bara ovant att hantera den här när man hållit på med wordpress ett tag. Jag har även en webshop som förhoppningsvis också ska komma igång inom kort.


På måndag börjar en ny utbildning som varar i ca 4 veckor till en början. Efter dom 4 veckorna görs en utvärdering av det jag gjort. Går den utvärderingen bra så kan jag få ytterligare 4 veckor. Efter det så får jag se vad det blir. Antingen en praktikplats eller kanske början på en ca 20 år lång dröm. Min resa kan ni följa här så länge.

Växjö bjuder på lite solsken, mycket moln och blåst. och en himla fin regnbåge mitt i det mörka. Finns nog en hel del regn i det mörka molnet skulle jag tro. Temperaturen är rätt behaglig, ca 10 grader. Hade det inte varit för att löven faller till backen skulle man kunna tro att det var vår. 

Till helgen blir det nog till att fara iväg till Öland. Min moster behöver lite hjälp och så behöver jag ladda mina batterier. Det har varit en ganska så stökig vecka så jag bara känner för att krypa i ide. Men så är väl livet - upp och ner på alla fronter. Fast denna veckan har det varit lite för mycket ner tycker jag.

Ikväll är det körsång. Känns skönt för sång och musik är läkande för själen. Att få något annat att tänka på och bara njuta av musiken. Jag och dottern sjunger i kyrkokören och till Allhelgonahelgen ska vi sjunga på gudstjänsten. Ja, nu innebär inte mitt körsjungande att jag är djupt religiös eller så men jag trivs med körsången och gemenskapen som vi har i vår kör. Och någonstans inom mig har jag en tro fast den ibland vacklar. Min mormor lärde mig en del om tro. Man behöver inte gå i kyrkan för att finna ro i sin tro utan det man tror på finns i ens egen närvaro och man kan finna tröst i det. Det gäller bara att våga känna.

Trollkramar till er alla

2 kommentarer:

  1. Härligt att du kommer tillbaka! Kul att lära sig något nytt...då kommer du att vara dataexpert snart kanske...Här hänger jag knappt med i svängarna med all ny teknik. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Kul, då får man snart se din nya blogg :) Wordpress är riktigt bra när man har lärt sig alla grunder.
    Och dina hantverk vill jag gärna med se :)

    Kram

    SvaraRadera