fredag 25 oktober 2013

Avslutning

Nu är det bara 1½ timme kvar på min läroplats. Här har jag under ca 1 år fått lära mig att rekonditionera datorer, bygga hemsidor i Wordpress, lärt mig grunderna till att göra webshop i WooCommerce kopplat till Wordpress samt lite av fotografering. Det känns både glatt och sorgligt att sluta. Jag har fått många nya vänner och bekantskaper. En del kommer jag att ha kvar som mina vänner, andra har bara varit på ett tillfälligt besök i mitt liv.

Jag ser fram mot måndagen med en blandning av nyfikenhet och nervositet. Själva kursen känns helt okej men jag ska träffa nya människor. Jag är en öppen, glad och ärlig människa, vilket jag vet att alla inte tål. Speciellt inte det senare, ärlighet. Jag säger ifrån om jag tycker något är tokigt och jag berömmer när något är bra. Jag har mina egna små åsikter som jag står för och jag har en liten device. Jag har alltid rätt så länge du inte kan bevisa motsatsen. Kan motsatsen bevisas så ger jag mig. Skrattar och skojar gärna med mina medmänniskor men lyssnar även om det behövs. Ger goda råd och ibland kanske även dåliga. Har fått lära mig att acceptera alla människor men man behöver inte för det "älska alla". Det kan också ställa till det eftersom jag aldrig tar parti för vad någon säger om någon annan utan jag vill själv skaffa mig en uppfattning. Så här finns inget stöd för skitsnack! Det är ju faktiskt så att om personkemin inte stämmer, så stämmer inget i en relation. Och bara för att någon inte kommer överens med någon annan så behöver det ju inte vara så mellan den personen och mig. Att ge alla en chans tycker jag att man ska göra, sedan kan man sålla.

Vädret i Växjö bjuder på lite sol, blåst och en hel del moln. Hoppas att det är uppehåll när jag ska cykla hem.

Ikväll kommer extra dottern *ler*. En kompis till dottern kommer ikväll och ska stanna hos oss hela veckan. Det är höstlov så då lär väl lägenheten vara full av ungdomar. Och det gillar jag!

Imorgon blir det till att fara hem till Öland och min moster. Hon behöver hjälp och lite sällskap. Och så ska vi äta öländska kroppkakor som jag beställt hos Eva´s kroppkaksbod. Längesedan jag åt kroppkakor så det ska verkligen bli gott. Och det ska bli såååå skönt att komma hem till Öland även om det bara är över dagen. En bra start på det nya livet.

Nu ska jag plocka ihop de sista grejerna och packa ner dom. Sedan ska jag umgås lite med mina snart f d kurskamrater.

Trollkramar till er alla :)




1 kommentar:

  1. Gillar din positivitet...en separation är ju egentligen inget slut, det är bara början på något annat, något nytt! Kramiz

    SvaraRadera