onsdag 6 november 2013

OJ, vad tiden går fort

Kom på att jag inte skrivit här på ett tag. Har haft mycket att göra på kursen och huvudet har varit så fullproppad så det nästan snurrat runt. Börjar i alla fall få lite rätsida på saker och ting. Vi fick göra ett test på vår personlighet. Genom att svara på en massa "konstiga" frågor med flera svarsalternativ så kom det fram på pricken en stämmande bild av mig. Sambon bara skrattade när han såg resultatet och tyckte att det var huvudet på spiken. Vi ska även få ett samtal med killen som är lite expert på denna test. Ska bli kul att få det hela förklarat ordentligt.

Jag måste bara få klaga lite, som vanligt. Kursen som jag går på är genom Arbetsförmedlingen eftersom jag tillhör de som är arbetslösa. Jag har själv valt denna kursen som är en starta eget kurs för att jag vill starta ett företag. Men trots att jag går en starta eget kurs så måste jag samtidigt söka jobb och skulle jag få ett jobb så måste jag ta det. Dvs bryta kursen helt enkelt. MEN (?) varför erbjuder Arbetsförmedlingen en möjlighet att gå en starta eget kurs om man inte kan få gå den i lugn och ro. Kan säga att det är ingen dans på rosor att gå denna kurs, i alla fall inte om man är seriöst inställd på att starta ett företag. Istället ska man samtidigt som man jobbar med att söka kontakter, försöka sälja sig för att få ett jobb. MEN om jag hade velat ha ett vanligt jobb hade jag knappast sökt en starta eget kurs, eller? Jag har sökt denna kursen just för att jag vill lära mig hur man startar ett eget företag. Ja ja, så är det att vara arbetslös.

Nähä, nu ska jag ta och vara lite social med min dotter som ska ut på en långtur med sin pojkvän tidigt på fredag morgon. Vilket innebär att jag inte ser henne mer än en liten stund imorgon eftermiddag eftersom hon ska sova över hos sin pojkvän och vi båda är borta på dagen, hon i sin skola och jag i min :)

Ha det så gott så länge :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar