tisdag 17 maj 2011

Hur vet hon

  • att han är brunstig som en schimpans? Ja, min fråga är kanske lite konstig men jag läste om journalisten Tristane Banon, som berättar om IMF-chefens våldtäktsförsök. Tristane påstår att han var brunstig som en schimpans. Så då undrar jag hur hon vet att IMF-chefen och schimpansen har "samma" sätt att föra sig sexuellt. Hmmmm. Låter frågan hänga i luften.

  • Läste också om den lille pojken som klämdes fast mellan hisstaket och schaktet på Odenplan. Hur olyckan gått till vet ingen ännu men hur i jösse namn kom pojken ut i schaktet? Otäck olycka, tur att pojken klarade sig.

  • Katarinahissen kan komma att "gå i graven". Den är osäker att åka med/i. Inte så konstigt kanske att den börjar bli skraltig. Ända sedan 1883 har den "hissat" folk de 38 våningarna. Det ska nu göras en ordentlig utredning för att se om man kan rädda den anrika hissen. Katarinahissen har i sin nuvarande form varit i drift sedan 1935. Det knepiga med renoveringen av hissen är att man får inte göra vad som helst med den. Stockholms Stadsmuseum har lite att säga till om, antagligen för hissens ålder. (mitt egna antagande) Det återstår bara att se vad utredningen visar. Hissen kan komma att stå stilla ända fram till 2016/2017.

  • Jordgubbarna har redan börjat att visa sig i södra Sverige. Låter lovande till midsommar. Då kanske inte bären blir så dyra. Fast personligen tror jag att priset drar iväg just bara för att det är midsommar. Men dom rara små gubbarna är i alla fall för mig ett måste på midsommarbordet. De och så meloner.
Källor: Aftonbladet och Smålandsposten. (Den sista är vår ortstidning)

Till sist kan jag berätta att medan jag sitter här och skriver om jordgubbar och midsommar så blåser det utanför mitt fönster så det bara viner. Och jag menar verkligen blåser. Halv storm bitvis. Men än så regnar det inte. Så jag säger farväl för denna gången. Ska ta ut hunden för sista kvällsvandringen INNAN regnet kommer, om det kommer.


Ha det nu så gott och ta väl hand om er

Ladyn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar